Din Konusu


Enes bin Malik r.a. dedi ki:

“Rasülullah (s.a.v.) ölümünden önce Kisraya, Kaysere, Necaşi’ye ve her zalim hükümdara mektup yazarak onları Allah’a davet etti. Bu Necaşi; Rasulullah (s.a.v.)’in cenaze namazını kıldığı Necaşi değildir.”

Müslim, Cihâd: 17; Tirmizi, İstihzan ve Edeb 23 Hn: 2716 ve diğerleri.ž Tirmizi: Bu hadis hasen sahih garibtir.

أَنّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: " كَتَبَ قَبْلَ مَوْتِهِ إِلَى كِسْرَى، وَإِلَى قَيْصَرَ، وَإِلَى النَّجَاشِيِّ، وَإِلَى كُلِّ جَبَّارٍ يَدْعُوهُمْ إِلَى اللَّهِ، وَلَيْسَ بِالنَّجَاشِيِّ الَّذِي صَلَّى عَلَيْهِ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ

Hadis Sayfası
İbn Abbas r.a. dedi ki: Ebu Safyan bin Harb şöyle anlattı: Hırakl, Kureyş’den birkaç kişiyle birlikte Ebû Sûfyân’ı çağırdı o sırada Şam’da ticaret maksadıyla bu

Bismillahirrahmanirrahim Allah’ın kulu ve peygamberi Muhammed’den Rum büyüğü Hırakl’e; hidayete tabi olanlara selam olsun... Bundan sonra...”

Buhari, Bed-il Vahy: 17; Müslim, Cihad: 27ž; Tirmizi, İstihzan ve Edeb 24 Hn: 2717 ve diğerleri. Tirmizi: Bu hadis hasen sahihtir. Ebü Süfyan’ın ismi Sahr b. Harb’tir.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ، مِنْ مُحَمَّدٍ عَبْدِ اللَّهِ وَرَسُولِهِ إِلَى هِرَقْلَ عَظِيمِ الرُّومِ، السَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى أَمَّا بَعْد

Hadis Sayfası
Enes bin Malik r.a. dedi ki:

“Rasulullah (s.a.v.) diğer devletlere mektup yazmak istediği zaman; acemler mühürsüz mektubu kabul etmezler denildi. Bunun üzerine Rasulullah (s.a.v.), bir mühür yaptırdı. Enes dedi ki: Rasulullah (s.a.v.)’in avucunda o mührün beyazlığını adeta görür gibiyim.”

Buhari, İlim: 27; Müslim, Libas: 17; Tirmizi, İstihzan ve Edeb 25 Hn: 18 ve diğerleri. žTirmizi: Bu hadis hasen sahihtir.

لَمَّا أَرَادَ نَبِيُّ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنْ يَكْتُبَ إِلَى الْعَجَمِ قِيلَ لَهُ: " إِنَّ الْعَجَمَ لَا يَقْبَلُونَ إِلَّا كِتَابًا عَلَيْهِ خَاتَمٌ فَاصْطَنَعَ خَاتَمًا، قَالَ: فَكَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَى بَيَاضِهِ فِي كَفِّهِ

Hadis Sayfası
Safvan bin Assal (r.a.) dedi ki: Bir Yahudi arkadaşına dedi ki: Bizi şu peygambere götür. Arkadaşı dedi ki: Ona peygamber deme çünkü senin ona peygamber dediğin

Hiçbir şeyi Allah’a ortak koşmayın, hırsızlık etmeyin, zina yapmayın, Allah’ın öldürülmesini haram kıldığı cana kıymayın, suçsuz bir kimseyi öldürülmesi için idarecilerin yanına götürmeyin, sihirle uğraşmayın, faiz yemeyin, iffetli bir kadına zina iftirasında bulunmayın, savaş günü cepheden kaçmayın, yalnız siz Yahudilere mahsus olmak üzere Cumartesi günü yasağına tecavüz etmeyin. Bunun üzerine o Yahudiler senin peygamber olduğuna şahidlik ederiz dediler ve peygamberin elini ve ayağını öptüler. Bunun üzerine Peygamber (s.a.v.) şöyle buyurdu: “O halde bana uymaktan sizi engelleyen nedir? Safvan dedi ki: Yahudiler şöyle dedi ler: Davut, zürriyetinden daima bir peygamber bulunması için dua etmiştir. Şayet sana uyacak olursak Yahudilerin bizi öldürmelerinden korkarız.”

Tirmizi, İstihzan ve Edeb 33 Hn: 2733; İbn Mace, Edeb: 27 ve diğerleri.ž Bu konuda Yezid b. Esved, İbn Ömer ve Kab bin Malik’den de hadis rivâyet edilmiştir. Tirmizî: Bu hadis hasen sahihtir.

َا تُشْرِكُوا بِاللَّهِ شَيْئًا، وَلَا تَسْرِقُوا، وَلَا تَزْنُوا، وَلَا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ، وَلَا تَمْشُوا بِبَرِيءٍ إِلَى ذِي سُلْطَانٍ لِيَقْتُلَهُ، وَلَا تَسْحَرُوا، وَلَا تَأْكُلُوا الرِّبَا، وَلَا تَقْذِفُوا مُحْصَنَةً، وَلَا تُوَلُّوا الْفِرَارَ يَوْمَ الزَّحْفِ، وَعَلَيْكُمْ خَاصَّةً الْيَهُودَ أَنْ لَا تَعْتَدُوا فِي السَّبْتِ "، قَالَ: فَقَبَّلُوا يَدَهُ وَرِجْلَهُ، فَقَالَا: نَشْهَدُ أَنَّكَ نَبِيٌّ، قَالَ: " فَمَا يَمْنَعُكُمْ أَنْ تَتَّبِعُونِي "، قَالُوا: إِنَّ دَاوُدَ دَعَا رَبَّهُ أَنْ لَا يَزَالَ فِي ذُرِّيَّتِهِ نَبِيٌّ وَإِنَّا نَخَافُ إِنْ تَبِعْنَاكَ أَنْ تَقْتُلَنَا الْيَهُودُ

Hadis Sayfası
Cabir r.a. dedi ki:

Rasülullah (s.a.v.) hac mevsiminde kendisini hac için gelen insanlara takdim eder ve şöyle derdi: “Beni kendi kavmime götürecek bir kimse yok mu? Çünkü Kureyş Rabbimin sözlerini tebliğ etmemden beni alıkoydular.”

Tirmizi, Fedailil Kuran: 24 Hn: 2925; Ebu Davud, Sünnet: 27; İbn Mace, Mukaddime: 17 ve diğerleri.ž Tirmizî: Bu hadis garib sahihtir.

كَانَ النَّبِيُّ يَعْرِضُ نَفْسَهُ بِالْمَوْقِفِ، فَقَالَ: أَلَا رَجُلٌ يَحْمِلْنِي إِلَى قَوْمِهِ فَإِنَّ قُرَيْشًا قَدْ مَنَعُونِي أَنْ أُبَلِّغَ كَلَامَ رَبِّي

Hadis Sayfası